Aattelin alottaa tän heti nyt, ja kertoo ittestäni ja työstäni. Mun työ on asiakaspalvelutyötä, ja totta kai asiakaspalvelijan pitää olla ilonen, mukava ja hymyillä (vaikka vituttais kuinka). Ja ykkössääntöhän kaikessa tälläsessä on: "Asiakas on aina oikeessa!" Jep.. sillonkin kun se on totaalisen väärässä.
Musta on kiva olla tekemisissä ihmisten kanssa, ja siinä mielessä tykkään mun työstä. Välillä vaan menee hermot niihin asiakkaisiin. Mulla on tapana tervehtiä ja moikata kun mä lähen kassalta. Siks en aina jaksa ymmärtää, miten joillekin ihmisille se voi olla niin saakelin vaikeeta. Ne vaan mulkoilee sua, tai kattoo kokonaan toiseen suuntaan. Se on ihan sika raivostuttavaa.
Toinen hyvä vitsi, minkä asiakkaat usein heittää, jos tuotteessa ei oo koodia on: "Tää on varmaan ilmanen." Heh heh, vähänks sä oot hauska.. Tekis mieli vastata: "Ehdottomasti. Tää 599€ ruohonleikkuri on tiettysti ilmanen. Niinhän se bisnes toimii." Vitutuskäyrää nostattavia on myös ne, jotka on: "Onks nää muovipussit ilmasia?" "Ei." "Ai.. no en mä sitten sellasta ota." SIIS OIKEESTI.. 15 senttiä ei oo niin saatanan iso summa ja muutenkin: EI NE CITTARIN PUSSITKAAN ILMASIA OO, ELLET OO HUOMANNU!! Ihmiset ostaa 400€ jotain romua ja sitten se muovipussi on muka liian kallis.. :D Helvetin idiootit.
Joillain asiakkailla on myös sellanen huvittava (hyvin harvoin huvittava) ja tosi raivostuttava tapa raivota siinä kassalla. Ne on ollu jollain osastolla, saanu huonoo palveluu tai ei oo saanu sitä ollenkaan, ja ne on muutenin tyytymättömiä ja vittuuntuneita. Sitten ne raivoo ja valittaa sulle monta minuuttia siinä ilman, että pystyt ite sanoon väliin yhtään mitään. Lopulta ne hymyilee, sanoo: "Mut eihän tää tietenkään sun vika oo", ja lähtee.. ÖÖ?? MITÄ HELVETTIÄ SÄ SITTEN HUUSIT MULLE 5 MINUUTTIA TÄSSÄ?!?
Aina ei voi ymmärtää. Asiakkaat ei myöskään ymmärrä, että totta kai meijän täytyy varmistaa myyjältä, jos asiakas sanoo jonkun tuotteen olleen esim. -50%, mutta siinä niiden tuotteessa ei tällästä lappua ole. Tai jos jostain puuttoo koodit, niin pelkkä hinnan tietäminen ei riitä. Ei sitä hintaa voi vaan näppäillä siihen.. mutta sen ymmärtäminen on joillekin äärimmäisen vaikeeta.
Sitten on vielä ne helvetin maailmanomistajat, jotka pitäis tuntee ja jonka kengät pitäis tyyliin kiillottaa. Ne ei aina tunnu tajuavan, että niihin pätee ihan samat säännöt kun kaikkiin muihinkin meijän asiakkaisiin. Vaikka sä olisit kuinka kanta-asiakas ja vaikka sä kävisit meillä kuinka usein, niin silti.. sua kohdellaan samallalailla kun kaikkia muita. Jos sulla ei oo sun yritysmyyntikorttia, tai henkilöllisyystodistusta tai myyjän kirjottamaa asiakasnumeroa, niin sitä ei lyödä sinne koneelle. Jos sä aiot sillä kortillas maksaa, niin slla on idiootti myös oltava se mukana!! Kuinka vaikeeta sen ymmärtäminen voi olla? Nähtävästi hyvin erittäin todella vaikeeta.
Hyvää sunnuntaita!! :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti